Aneb co všechno byste potřebovali o své firmě a zaměstnancích vědět a možná se bojíte zeptat.

Jsou rozpaky na místě? 

Řada firem se obává realizovat průzkum spokojenosti z celé řady důvodů:

  • bude to drahé,
  • některé věci je možná lepší nevědět,
  • výstupy nás budou zavazovat ke změnám, které dělat nechceme nebo na ně nemáme zdroje,
  • k čemu nám bude nějaké imaginární vyčíslení spokojenosti.

Skutečně kvalitně provedený průzkum spokojenosti je pro firmu vždy přínosem. A co konkrétně může přinést díky originální a propracované metodice právě vaší firmě?

Přínosy průzkumu spokojenosti: 

  • efektivní zacílení personální strategie,
  • alokace prostředků pouze na ty oblasti, kde mohou skutečně zvýšit spokojenost a potažmo i loajalitu zaměstnanců bez nutnosti celkového navýšení nákladů,
  • zmapování postojů a názorů zaměstnanců, potvrzení či naopak vyvrácení předpokladů, mýtů a stereotypů,
  • identifikace skupin nejvíce ohrožených fluktuací, konkurenčními nabídkami, poklesem výkonu,
  • strukturovanou představu nejen o celkové spokojenosti, ale i o spokojenosti v různých dílčích oblastech,
  • srovnání aktuální spokojenosti s reálnými požadavky zaměstnanců na změnu (to, že s něčím nejsou spokojeni, nemusí nutně znamenat, že v dané oblasti očekávají nějaké změny a naopak),
  • konkrétní odpovědi na otázku, jak by to mělo vypadat jinak a jaká opatření zrealizovat.

Jak to vnímají zaměstnanci?

Korektně provedený průzkum, zajišťující nejen bezpečnost a dostatečnou anonymitu odpovědí, ale zejména pak zpětnou vazbu na výstupy má řadu pozitivních dopadů na zaměstnance ještě před zrealizováním případných opatření:

  • zvýšení prestiže firmy,
  • celkové zlepšení komunikace napříč firmou,
  • posílení motivace skrze pocit, že „firma se o mne a mé názory skutečně zajímá“,
  • větší identifikace s firemní kulturou (v rámci průzkumu se zaměstnanci zamýšlejí nad věcmi, které jinak vnímají jako samozřejmé),
  • větší ztotožnění se s realizovanými opatřeními. 

Velkou výhodou námi realizovaných průzkumů spokojenosti je jejich snadná administrace, přehlednost výstupů a zaručení anonymity dotazovaných, která je potřebná pro získání relevantních dat. Celý průzkum spokojenosti může být zpracován formou tužka papír nebo elektronicky.

 

Podívejte se i na další metody, které používáme pro motivaci

Psychodiagnostika

Hledáte kvalitní psychodiagnostické osobnostní dotazníky a výkonové testy?

Chcete mít rychlé informace pro své rozhodování?

Vyzkoušejte naši psychodiagnostiku, která je ideálním nástrojem, pokud během náboru či rozvoje potřebujete podpořit svou intuici a postřehy objektivními fakty.

Individuální rozvojové balíčky

Hledáte inspiraci pro stávající rozvojová řešení?

Alternativu katalogových rozvojových aktivit?

Vyzkoušejte naše nové Individuální rozvojové balíčky, jež jsou ideálním prostředkem k doplnění individuálního rozvoje Vašich zaměstnanců.

Assessment store

Realizujete AC/DC sami? Využijte náš Assessment store!

Vybírejte si modelové situace z přehledného katalogu.

Pokud máte specifické potřeby, připravíme pro vás modelové situace či případové studie na míru.

Kontaktujte nás na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.